Ik begon aan een oplossing voor een uitgebreidere analyse van de arbeidsmarkt en / of doelgroep.
Terwijl deze analyse in de basis continu verbeterd wordt, mede op basis van feedback van eerste gebruikers worden de mogelijkheden voor meer inzichten en ondersteuning onderzocht en getest. In dit artikel laat ik enkele toepassingen, inzichten en oplossingen zien die mogelijk zijn en waarmee de analyse uitgebreid kan worden.
Zoals in het vorige artikel laten zien worden op basis van de input, een vacaturetekst, worden vacaturegegevens gestructureerd (parsing).
Moeilijkheid invulbaarheid vacature
Naast en op basis van de doelgroepanalyse wordt een inschatting gemaakt van hoe moeilijk de vacature te vervullen is, op basis van concurrerende vacatures en schaarste van de doelgroep.

Bereik doelgroep (wervingskanalen)
Voor de doelgroepen (op reisafstand van de vacature-locatie) wordt een inschatting gemaakt van de aantallen (geinteresseerde) kandidaten die via verschillende wervingskanalen bereikt kunnen worden:

Recruitment oplossingen (bureaus)
Zoek je naar een oplossing om de vacature te vervullen? In de analyse worden gespecialiseerde (lokale) bureaus weergegeven die werving & selectie, detachering, sourcing of interim recruitment aanbieden met specialisatie en ervaring in doelgroep en sector:

Meer inzichten
Binnenkort meer mogelijkheden en ontwikkelingen. Wil je hier mee experimenteren of heb je ideeën? Connect / bericht mij op LinkedIn.